Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme Programı (BYFP)

Genel zihinsel yetenek alanında tanılanan ve destek eğitim programını

tamamlayan öğrencilerin bireysel yeteneklerini fark etmeleri amacıyla yürütülen eğitim

programıdır.

23.09.2022 320

(1) Genel zihinsel yetenek alanında tanılanan ve destek eğitim programını

tamamlayan öğrencilerin bireysel yeteneklerini fark etmeleri amacıyla yürütülen eğitim

programıdır.

(2) Bireysel yetenekleri fark ettirme programının uygulanması ile ilgili esaslar şunlardır:

a) Destek eğitim programı sonunda elde edilen veriler doğrultusunda bu programın

uygulanabilmesi için öğrenciler gruplara ayrılır.

b) Oluşturulacak gruplardaki öğrenci sayıları Program Uygulama Tablosu'na (Ek-1)

göre belirlenir.

c) Her danışman rehber öğretmenin sorumlu olacağı öğrenci grubu bireysel yetenekleri

fark ettirme programında tekrar belirlenir.

ç) Öğrencilerin bireysel yeteneklerini fark ettirebilmek amacıyla yaratıcılıklarını öne çıkaran

disiplinlere yönelik programlar hazırlanır ve uygulanır.

d) Öğrencinin en çok ilgi duyduğu, yetenekli olduğu ve ileride üzerinde derinlemesine

çalışmalar yapabileceği alanları belirlemek için her bir alana özgü tutum ve becerileri fark

ettirici etkinlikler ilgili alan öğretmeni tarafından planlanır.

e) Bireysel yetenekleri fark ettirme programı döneminde disiplinler arası ilişkiler dikkate

alınarak proje üretim çalışmaları devam ettirilir ve projeler destek eğitim programına göre

daha kapsamlı hazırlanır.

f) Bireysel yetenekleri fark ettirme programının tamamlanmasını takiben öğrenciler,

öğretmenler kurulunca çoklu değerlendirme yöntemiyle değerlendirilerek özel yetenekleri

geliştirme programı alanlarına yönlendirilir.

g) Bireysel yetenekleri fark ettirme programı öğrencinin bütün alanları tanıyacağı şekilde

Bireysel yetenekleri fark ettirme 1 ve bireysel yetenekleri fark ettirme 2 olmak üzere

toplamda iki eğitim ve öğretim yılı olarak planlanır.